18 juni: Brussel - Orlando

Woensdag 17 juni

Vandaag pakken we de laatste dingen in de koffers, ruimen thuis nog het een en ander op, brengen nog een bezoekje aan mijn ouders en checken online alvast in en printen de boardingpassen.
Rond 16.00 uur laden we de koffers in de auto en rijden naar Kerkrade, naar de ouders van Ruud, die ons naar Brussel zullen brengen.

Om 17.00 uur rijden we daar weg richting Brussel. Al snel komen we op de A76 in de file te staan. Dit is een ongewone file voor deze plek en deze tijd. Later bleek er een defecte vrachtwagen op de weg te hebben gestaan. Na zo’n 20 minuten oponthoud in de file kunnen we verder probleemloos doorrijden naar Brussel. We checken in in ons hotel voor vannacht, het Novotel, en brengen de koffers naar de kamer. Het is een mooie, ruime kamer.

Daarna gaan we met zijn vieren nog wat eten bij een Italiaans restaurant Serenata, niet ver van ons hotel, dat ik op internet heb gevonden. Het smaakt ons allemaal prima.
We worden daarna bij het hotel afgezet en daar brengen we de rest van de avond door met televisiekijken, verslag schrijven en lezen.

Donderdag 18 juni

We hebben de wekker om half 9 gezet. Als deze gaat staan we op, verzorgen ons, pakken alles in en checken uit. Om 9.20 uur nemen we de shuttlebus naar het vliegveld. Daar aangekomen staat er helemaal geen rij bij de balie van United Airlines. We zijn meteen aan de beurt. We beantwoorden de vragen en geven onze bagage af. We lopen nog even naar buiten waar Ruud zijn voorlopig laatste sigaret rookt. We lopen terug naar binnen en gaan ontbijten. We delen een stokbrood gezond en wat te drinken. Daarna gaan we door de paspoortcontrole, waar ook helemaal geen rij staat. Vervolgens langs customs waar het eveneens heel rustig is. In no time zijn we overal doorheen, dat gaat lekker zo!

We gaan rustig bij de gate zitten tot het tijd is om te boarden. Ook hier loopt alles voorspoedig en precies om 12.00 uur vertrekken we. In de lucht vermaken we ons met lezen, film kijken (we kijken o.a. Confessions of a shopaholic), het invullen van de benodigde formulieren etc… Ook de bekende ‘chicken or pasta’ komt langs. We kiezen beide voor pasta.

Om iets voor half 3 (lokale tijd) landen we op Dulles. We zijn redelijk snel door immigrations en de bagage staat al naast de band als we aankomen. We lopen door de douane en geven onze koffers weer af, vervolgens weer langs customs. Voor we het weten zijn we weer overal doorheen. Alles verloopt zo voorspoedig vandaag!!

Vervolgens begint het lange wachten voor de vlucht naar Orlando, deze vertrekt pas om 18.20 uur dus we hebben alle tijd. Oorspronkelijk zou onze tweede vlucht om 17.10 uur vertrekken maar door een wijziging in het vluchtschema is hier dus dik een uur bij gekomen. En aangezien alle formaliteiten heel snel verlopen zijn hebben we nu nog ongeveer 3 uur te overbruggen. We eten een hapje bij Wendy’s en kijken wat winkeltjes en gaan dan weer in de buurt van de gate zitten. Om 10 voor 6 gaan we boarden en wederom precies op tijd vertrekken we. We hebben blijkbaar wind mee want na 1 uur en 40 minuten landen we om 20.10 uur op Orlando Airport. We halen de bagage op en gaan dan op zoek naar de shuttlebus van Hertz. Via usareisen.de hebben we een Ford Mustang Convertible gehuurd en die krijgen we ook, een mooie rode! Werkelijk alles is vandaag heel vlotjes verlopen!

Als we de auto hebben rijden we naar ons hotel voor vannacht, het Renaissance Orlando Airport Hotel dat praktisch naast Hertz ligt. Het hotel en de kamer zijn geweldig!! Dit is de eerste keer dat ik een hotel via Hotwire geboekt heb en we zijn erg tevreden! Inmiddels is het bijna 4.00 uur ’s ochtends in Nederland en we zijn redelijk op. We gaan lekker slapen in deze heerlijke bedden!