4 juli: Orlando - Brussel

Vandaag is 4th of July in Amerika, oftewel Independence Day, een nationale feestdag. Veel zullen wij hiervan niet meemaken want voor ons zit het er vandaag op. Om half 2 vliegen wij via Washington terug naar huis.

De koffers hebben we grotendeels gisteravond al ingepakt en zijn dus vanochtend snel gevuld met de laatste spulletjes. Hoewel we toch aardig geshopt hebben en ook voor de zekerheid een extra reistas meegenomen hadden, blijken we die uiteindelijk toch niet nodig te hebben.
We laden voor de laatste keer alle bagage in de Mustang, checken uit en gaan op weg naar Hertz. Daar parkeren we de auto, halen onze spullen eruit en wordt de auto gescand en krijgen we een bonnetje. De shuttle die ons naar het vliegveld zal brengen staat al klaar.

Op het vliegveld aangekomen begeven we ons naar de incheckbalies van United Airlines. Het zijn hier allemaal automaten waar je zelf kunt inchecken, het zogenaamde Easy Check In systeem. We geven ons reserveringsnummer in en al onze gegevens komen naar boven. Er komen alleen geen prints uit de automaat gerold dus dat regelt een medewerker achter de balie voor ons. Naast de automaten geven we onze koffers af. Deze worden rechtstreeks doorgelabeld naar Brussel, dus daar hebben we geen omkijken meer naar. Omdat we vroeg zijn, het is pas halfelf, gaan we op zoek naar iets te eten. We moeten nog ontbijten. We delen een lekker stokbrood met sla, kipfilet, tomaat en rode uien en een flesje drinken. Gaat er prima in, het is een erg lekkere sandwich.

Tegen half twaalf begeven we ons naar de security en daar staan helemaal geen rijen dus daar zijn we zo doorheen. We gaan bij onze gate, C44, zitten en zetten de laptop aan. We hebben hier gratis draadloos internet en dus lezen we even onze mails, het laatste nieuws en de berichtjes op de weblog. Als de batterij bijna leeg is zetten we de laptop uit en dan is het ook al bijna tijd om te boarden.

De eerste vlucht gaat heel voorspoedig. In minder dan twee uurtjes vliegen we naar Washington waar we iets voor half vier aankomen bij gate D4. Onze volgende vlucht vertrekt vanaf C27 en dit blijkt maar een paar meter uit elkaar te liggen. We vinden een goed plekje bij de gate. Ruud gaat nog een sigaret roken en brengt op de terugweg voor mij een Strawberry Cream Frappucino en een plak cake en voor zichzelf een koffie en een muffin van Starbucks mee. Om tien over vijf wordt gestart met boarden en ook dat loopt heel soepel. We zitten voor het eerst op een middenrij van 5 stoelen, wel aan de buitenkant, en niet naast het raam met zijn tweeën. Gelukkig valt het reuze mee en is mijn buurman niet te breed zodat ik niet als een haring opgepakt zit.

De terugvlucht zal naar verwachting 7 uur duren, dat valt dus reuze mee. We kijken films, en ondertussen worden we regelmatig van eten en drinken voorzien. De pasta is deze keer heel goed te eten. Uiteindelijk landen we een kwartiertje eerder dan gepland om 7.15 uur. Maar vervolgens moeten we nog een flink stuk taxiën en voordat we het vliegtuig uit zijn duurt ook wel even want we zitten vrijwel achterin. Daarna door de paspoortcontrole en dan de bagage ophalen. We moeten best lang wachten bij de bagageband, maar uiteindelijk hebben we al onze koffers. Dat is ook weer goed gegaan.

Het is net na acht uur als we naar buiten lopen. De ouders van Ruud zullen ons komen halen maar we verwachten nog niet dat ze er zijn. Ruud gaat buiten een sigaret roken en ik wacht binnen met de bagage. Net als hij weer naar binnen wil komen zodat we een kop koffie kunnen gaan drinken bellen zijn ouders al dat ze er zijn. Dat is snel! We hebben ze buiten snel gevonden en laden snel alles in de auto en vertrekken dan meteen. Om half 10 zijn we in Kerkrade en net voor 11.00 uur zijn we echt thuis!

We hebben een heel andere vakantie gehad dan de laatste twee jaar. Veel rustiger en veel langer op een zelfde plek gebleven. We hebben ‘slechts’ 1021 mijl gereden. We hebben heel heet weer gehad, met hoge temperaturen en een hoge luchtvochtigheid, wat bijna niet uit te houden was, maar ook een paar echte regendagen en een paar fikse buien. Want als het hier regent dan plenst het ook meteen.

Maar ondanks dat alles hebben we het ook heel leuk gehad, we hebben veel geshopt (en goed geslaagd) pretparken bezocht, een heerlijke villa met eigen zwembad en een appartement aan het strand gehad op een superlocatie, dolfijnen gespot met de Seascreamer etc.

Op naar de volgende reis, wie weet waar die ons heen brengt!