2 juli: Indian Rocks Beach



Vanochtend ziet het weer er al een stuk beter uit. Het is nog wat grijs en er volgt ook nog een bui, maar het is al veel lichter als de afgelopen twee dagen. Tegen het eind van de ochtend begint de lucht blauw te worden en gaan we naar buiten voor een strandwandeling. Al lopend voelen we het steeds warmer worden, de zon doet z'n best om door de wolken heen te breken.



Als we terug zijn van de strandwandeling gaan we binnen onze strandstoelen ophalen en kleed ik me om in zwem- en strandkleding. We zetten onze stoelen neer en gaan lekker liggen. Eindelijk is het weer strandweer. Er is geen donkere lucht te zien. Wel wat wolken, maar dat is niet erg, anders verbrand ik toch veel te snel.



Na een tijdje gaan we het water in, het is wat kouder dan twee dagen geleden, maar als we er eenmaal inliggen is het heerlijk. Zo dobberen we lekker een tijdje rond en gaan daarna weer liggen opdrogen op onze strandbedden. Tegen tweeën ga ik naar binnen om lunch te maken en na een halfuurtje ben ik weer terug op het strand. De zon is er nu goed door en dat voelen we meteen. Gelijk maar even goed insmeren en ik hou mijn t-shirt maar even aan. Al snel gaan we weer het water in om wat verkoeling te zoeken. Heerlijk is het zo!



Later op de middag zien we in de verte wel wat donkere wolken en horen ook wat onweer maar het duurt lang voordat het ons bereikt. Om vier uur begint het ineens flink te waaien en het is een koude wind, ik krijg er kippenvel van. Toch blijven we nog even zitten, maar als de eerste druppels vallen gaan we naar binnen.

Terwijl het buiten wat regent douchen wij ons en kleden ons om in gewone kleren. We besluiten te gaan eten bij TGI Friday's. Als we de deur uitlopen is het alweer droog.

Het eten is zoals altijd weer erg lekker. Ruud heeft de Cedar-Seared Salmon Pasta en ik heb de Parmesan-Crusted Chicken. Onze serveerder is erg aardig en begint een praatje met ons als hij hoort dat we uit Nederland komen. Hij is er zelf jaren geleden ook geweest en verbaast zich nog steeds erover dat het toen zo laat donker werd. Tja, dat klopt, hier is het rond half negen al helemaal donker.

Een man aan het tafeltje naast ons heeft een coupon en als hij hem zelf gebruikt heeft geeft hij hem aan ons. Hierdoor krijgen we mijn maaltijd gratis. Heel erg aardig!!

Als we terug zijn in ons appartement gaan we het strand op voor de zonsondergang. Nou ja, een zonsondergang kun je het niet echt noemen. Er is veel bewolking en geen zon, maar de gekleurde luchten zijn toch erg mooi!



De rest van de avond pakken we alvast onze koffers in. Morgen is alweer onze laatste volledige dag in Florida en verlaten we ook ons strandhuisje om weer terug te gaan naar Orlando.
We zijn blij dat we de laatste dag hier nog van het strand en de zee hebben kunnen genieten. De twee dagen regen was erg jammer, maar de locatie hier is schitterend!


Aantal gereden km: 51,5 km
Getankt: -
Temperatuur: 31 ºC

Foto's van vandaag