26 juni: Orlando - Fort Myers

Vandaag verlaten we onze geweldige villa in Orlando en gaan op weg voor het tweede deel van onze vakantie. Een nieuw deel, want in Orlando zijn we al eens eerder geweest maar in Fort Myers en Indian Rocks Beach nog niet.

De wekker staat vanochtend op 8.00 uur. Ik sta meteen op en ga douchen. Daarna maken we op ons gemak ontbijt en kijken tv en computeren wat. Na het ontbijt pakken we de laatste dingen in, ruimen op, wassen af en ruimen de spullen uit de koelkast in de koelbox. We laden onze bagage in de auto en om 10.30 uur zijn we klaar om te gaan. We stoppen de sleutel terug in het kluisje naast de voordeur en stellen Garmin in. Dit geeft nog even problemen want hij lijkt de straatnaam die ik ingeef niet te kennen. Na een paar keer proberen lukt het, denken we. Het is ongeveer drie uurtjes rijden. Omdat we morgen pas in ons appartement in Indian Rocks Beach kunnen, rijden we vandaag voor een tussenovernachting naar Fort Myers.

We zijn de wijk amper uit als het ineens heel donker wordt. Niet veel later begint het te regenen, meteen een flinke plensbui. Het wordt de hele weg niet beter, we rijden van bui naar bui. Wat dat betreft hebben we de juiste dag gekozen om onderweg te zijn, maar erg prettig rijdt het in die regen natuurlijk niet. Je ziet soms amper een hand voor ogen.
De weg die we rijden is ook redelijk saai, er is weinig te zien onderweg. We komen door plaatsjes als Winter Haven en Fort Meade, waar op het eerste gezicht weinig te beleven lijkt.

Rond kwart voor twee zijn we op onze eindbestemming, althans volgens Garmin. Maar het blijkt dat we op South Cleveland Avenue zitten en we moeten op North zijn. Dat lijkt het apparaat om de een of andere reden niet te vinden. Maar goed, als we op South zitten kunnen we North ook wel vinden. We rijden dus verder op deze weg in noordelijke richting. Onderweg maken we een stop om te tanken en daar probeer ik in Garmin eens in de hotellijst ons hotel te vinden. Dat lukt en we zitten in elk geval op de goede weg. Het blijkt dat we op de I-75 twee afritten te ver zijn doorgereden.

Wat later dan gepland komen we bij ons hotel aan. Niet erg, want het regent nog steeds. Sinds we in Fort Myers zijn aangekomen is het niet meer gestopt met regenen. Hoewel we eigenlijk pas vanaf 16.00 uur kunnen inchecken vragen we of het nu al mogelijk is en dat blijkt zo te zijn. We brengen onze koffers naar de kamer en gaan dan bij de naast het hotel gelegen Ihop een verlate lunch eten.

Omdat het nog steeds regent komt er van sightseeing in Fort Myers niet veel. Hopelijk lukt dat morgenochtend. In plaats daarvan besluiten we te gaan shoppen (ja alweer!). We rijden naar de Miromar Outlets in Estero wat een klein halfuurtje rijden is. Zodra we daar aankomen is het zowaar droog en schijnt de zon weer. In de outlets weten we ons vier uur te amuseren. Het is een mooi aangelegde outlet en we bezoeken heel wat outlets en passen ook van alles (Ruud vooral). Uiteindelijk koop ik alleen een korte broek bij Levi’s.

Hopelijk is het morgen beter weer zodat we met de kap open langs de kust naar Indian
Rocks Beach nabij Clearwater kunnen rijden!

Ons hotel

Hotel: Best Western Waterfront
Prijs hotel: $ 79,91 incl. taxes

Aantal gereden km: 321,8 km
Getankt: 12,3 gallon voor $32,47 ($2,63 per gallon)