30 juni: Indian Rocks Beach



Na de vermoeiende dag van gisteren staan we vandaag laat op. Om half 10 ga ik eruit en Ruud nog later. Ik hoor de regen op het dak tikken als ik opsta. In de woonkamer zie ik dat het flink regent en echt stevig waait!
Met mijn leesboek nestel ik me op de bank, vlakbij het raam. Zo lees ik een uur, af en toe naar buiten kijkend, naar de zee die wild tekeer gaat.
De regen stopt al snel maar het blijft stevig waaien. We zien hoe het gezin dat een appartement op de begane grond huurt zich op het strand installeert, maar bij de eerstvolgende plensbui zijn zij ook snel weer binnen.

We zetten de laptop aan, lezen onze mail en zoeken dan naar alternatieven voor vandaag. We hadden stranddagje gepland, maar dat het dat niet gaat worden is inmiddels wel duidelijk.

In St. Petersburg zit een grote scrapbookwinkel Whim so Doodle waar ik graag naartoe wil. En in Ellenton zit een Prime Outlet, wat een prima oplossing voor vanmiddag zou zijn. Beiden liggen in zuidelijke richting. St. Petersburg is een halfuurtje rijden en Ellenton een uurtje. Goed te combineren dus.

Als we ons aangekleed hebben en ontbijt, of beter gezegd brunch, gegeten hebben vertrekken we. We stellen Garmin in op Whim so Doodle waar we inderdaad in een halfuurtje naartoe rijden.

Whim so Doodle is een mooie grote ruim opgezette scrapbookwinkel met een enorm aanbod. Ik kijk mijn ogen uit en koop ook een aantal dingen. In Zuid-Limburg moeten we het doen met Pipoos en hun aanbod is niet zo uitgebreid en gevarieerd. Voor scrapbookliefhebbers is dit dus een echte aanrader als je in de buurt bent!

We rijden verder door St. Petersburg richting Interstate 275. St. Petersburg lijkt me trouwens wel een leuk plaatsje. Eenmaal op de Interstate barst de volgende hoosbui los. Precies voor we de Sunshine Skyway Bridge op moeten komt het met bakken uit de lucht. Als we op het hoogste deel van de brug zijn kunnen we amper zien waar de weg beneden heen leid, alles lijkt water.



In Ellenton aangekomen hoost het zo hard dat we nog maar even in de auto blijven zitten. We zouden doorweekt raken alleen al door uit te stappen. Dat even wordt een kwartier, twintig minuten. Om de tijd te doden begin ik alvast het verslag te schrijven. Zodra het even iets minder regent springen we uit de auto en rennen richting winkels waar we overdekt kunnen staan. Het lijkt maar niet te stoppen met regenen vandaag.



We winkelen een paar uurtjes en slagen beide nog. Ik koop bij Gap een leuke witte zomerse capri en Ruud slaagt bij Reebok voor twee t-shirts. Als we uitgewinkeld zijn is het al zes uur geweest. In de auto zoeken we in de navigatie naar een leuk restaurant niet al te ver van hier. We kiezen voor Outback Stakehouse, een paar mijl verderop. Hier zijn we nog nooit geweest, dus een mooie gelegenheid om eens uit te proberen.



We eten prima, maar het zal niet direct een van onze favoriete restaurants worden, denk ik. Na het eten rijden we in een uurtje terug naar ons appartement.

We hopen dat het weer de komende dagen weer beter wordt zodat we in onze laatste twee volle dagen hier toch ook nog van het strand en een mooie zonsondergang kunnen genieten.
We hebben op ons lijstje ook nog twee andere dingen staan die we eventueel kunnen doen, dolfijnen spotten met de Seascreamer in Clearwater en een bezoekje aan het Griekse plaatsje Tarpon Springs, maar ook daarvoor zou het fijn zijn als het een beetje redelijk weer is. We'll keep our fingers crossed!!


Aantal gereden km: 160,9 km
Getankt: -
Temperatuur: 28 ÂșC

Foto's van vandaag