3 juli: Indian Rocks Beach - Orlando

Vandaag staat de wekker om 8.00 uur. We moeten namelijk om 10.00 uur het appartement uit zijn. We hebben allebei slecht geslapen en zijn blij dat de nacht om is. We zijn gisteren toch nog aardig verbrand. Ik vooral op mijn benen en dus lag ik op geen enkele manier lekker in bed.
We pakken de laatste dingen in, maken voor de laatste keer zelf ontbijt en ruimen dan op. Hoewel we de boodschappen zo ver als mogelijk hebben opgemaakt moeten we toch een aantal dingen weggooien. Het is helaas niet anders. We zetten, zoals gevraagd, de vaatwasser aan en leggen alle handdoeken in de badkamer.

Voor de laatste keer gaan we op "ons" balkon zitten om nog even te genieten van het strand en de zee. Daarna dragen we alle bagage naar beneden en laden deze in de auto. Precies om tien uur zijn we klaar voor vertrek.

We gaan op weg naar Clearwater Beach. Hier willen we heel graag een tochtje maken met de Seascreamer, de grootste speedboat ter wereld, om dolfijnen te gaan spotten. Om half elf arriveren we in Clearwater Beach, veel te vroeg, want de eerste boattour vertrekt om 12.00 uur. Als we uit de stappen voelen we hoe heet het al is en het zal nog wel heter worden vandaag. We eindigen de vakantie zoals we hem begonnen zijn, met een temperatuur ver in de 3o graden.
We bekijken wat souvenirwinkeltjes, parkeren dan onze auto op een 'lang parkeren' parkeerplaats en halen alvast kaartjes voor de boottocht.

Om 10 voor 12 kunnen we aan boord. De boot is lang niet vol, dus we kunnen een goed plekje uitzoeken. Om twaalf uur precies vertrekken. Eerste rustig door de haven en daarna al snel harder. We zitten in het achterste deel van de boot (omdat daar de meeste plek was) en daar vang je ook het meeste water, zoals ik al snel merk.

Nadat we langs een aantal dure paleisjes zijn gevaren gaan we de open zee op. Als snel wordt er een dolfijn gespot. De man op de boot verteld ons dat we allemaal naar het achterste gedeelte van de boot moeten gaan. Als we daar allemaal zijn zorgt hij voor flink wat golven en daar springt ineens een dolfijn uit het water! Helemaal super! Het is geweldig om te zien, zo kortbij ook. De dolfijn zwemt een heel stuk mee en maakt meerdere sprongen. Helaas is het wel moeilijk er goede foto's van te maken, maar gelukkig hebben we ook een filmcamera mee en Ruud weet alles op film vast te leggen. Echt helemaal super dit!

Na het zien van de dolfijnen gaan we nog even voluit op de Golf van Mexico. Achterin de boot is het net een splash zone en we worden dan ook helemaal soaked. Precies om één uur zijn we terug in de haven. Wij vonden dit uitstapje geweldig! Het is het geld helemaal waard. Een absolute aanrader!

Na de tocht met de Seascreamer rijden we door naar onze volgende bestemming Tarpon Springs. Tarpon Springs is een centrum van Griekse cultuur. Griekse emigranten zijn hier in het begin van de 20e eeuw naartoe gekomen, aangetrokken door de sponsbedden. Nog altijd zie je in alle souvenirwinkeltjes een verscheidenheid aan sponzen.

We gaan lunch eten bij een Grieks restaurantje, hoe kan het ook anders, en laten ons de gyros goed smaken. Hierna bekijken we nog wat winkeltjes en gaan dan terug naar de auto. We gaan op weg naar Orlando, onze laatste bestemming.

Iets na zes uur komen we aan bij ons hotel op International Drive, het Holiday Inn International Drive Resort. Zodra we zijn ingecheckt gaan we douchen. Heerlijk om even op te frissen na al die warmte. Bovendien hadden we ruwe gezichten vol met zout van de boottocht vanmorgen.

Ook vanavond besluiten we bij TGI Friday's te gaan eten. We vinden het een erg leuk restaurant en het eten is ook nog eens lekker. We hebben een hele aardige serveerster, die, als ze hoort dat we uit Nederland komen, vertelt dat ze de 19e naar Amsterdam vertrekt. Later vertelt ze dat ze een tripje gaan maken langs verschillende hoofdsteden, Amsterdam, Parijs, Londen, Rome. Als aan het tafeltje naast ons ook nog een Nederlands gezin komt zitten kan haar avond al niet meer stuk.

Gisteravond kregen we de kortingscoupon, na deze gebruikt te hebben, terug omdat hij nog geldig was tot 5 juli. Omdat de man van wie wij hem gekregen hadden al weg was hebben we de bon maar gehouden. We konden hem dus vanavond weer gebruiken en alweer was mijn gerecht gratis!

Er is elke dag happy hour bij TGI met elke dag andere cocktails. Vandaag waren dat Mojito's, onze favoriet. En omdat het vanavond onze laatste avond is besloten we de vakantie goed af te sluiten met deze lekkere mojito's!! Ze waren heerlijk!

Ons hotel

Hotel: Holiday Inn Orlando International Drive Resort
Prijs hotel: $ 102,32

Aantal gereden km: 222 km
Getankt: 7,75 gallon voor $ 20,00 ($ 2,57 per gallon)