22 juni: Universal Studios

Vandaag gaan we naar Universal! We hebben vooraf via internet een 2-parken ticket gekocht dat geldig is voor 7 aaneengesloten dagen. Omdat we vanwege de warmte en de drukte vroeg willen gaan zetten we de wekker. Achteraf blijkt dat dit niet nodig was, want we zijn al voor de wekker gaat wakker. We eten als ontbijt cornflakes en toast met cream cheese en pakken dan onze spullen bij elkaar. Om 9.00 uur zijn we klaar om te gaan.

Bij Universal aangekomen betalen we de $12,00 dollar parkeergeld en parkeren in de parkeergarage. Via de Citywalk lopen we richting de pretparken. Ter plekke besluiten we Universal Studios als eerste te gaan bezoeken.

Omdat we onze tickets vooraf online hebben gekocht hoeven we niet meer in de rij te gaan staan. We kunnen meteen doorlopen naar de ingang. Daar worden onze tickets en rechter wijsvinger gescand en dan zijn we binnen.
We beginnen met de Shrek 4-d attractie, dit blijft een enorm leuke attractie! Als tweede gaan we naar Revenge of the Mummy. Dit is de enige attractie die we 2 jaar geleden niet gedaan hebben dus daar zijn we wel benieuwd naar. We stoppen onze spullen in een kluisje en sluiten aan in de rij. Revenge of the Mummy is een indoor achtbaan en is een erg leuke, maar redelijk korte rit. Na Revenge of the Mummy gaan we naar Twister. In deze attractie is een stukje van de set van de film Twister nagebouwd en dit is erg leuk gedaan!

Hierna is het ongeveer 12.00 uur en we hebben zo langzaamaan wat trek gekregen. Bij Louie's Italian restaurant kiezen we allebei een slice cheese pizza en een cola.

Al van buitenaf het park zagen we de nieuwe achtbaan staan: Hollywood Rip Ride Rocket, een 51 meter hoge rollercoaster! Maar we zien al snel dat er nog gewerkt wordt aan de baan en dus nog niet geopend is. De baan is helemaal klaar maar blijkbaar zijn er nog problemen met de loodrechte lift. Oorspronkelijk stond de opening gepland voor mei 2009, maar deze is dus uitgesteld. Balen zeg! Als achtbaanliefhebbers hadden we deze coaster natuurlijk heel graag uitgeprobeerd. Het ziet er in elk geval spectaculair uit!!

Na de lunch gaan we in de rij staan bij Disaster. De wachttijd is hier, voor het eerst vandaag, vrij lang. Ook deze attractie is erg leuk opgezet en hoewel we nu weten wat er gaat gebeuren blijft het toch leuk om te doen. Als laatste gaan we nog in Jaws. Ik zit precies op de verkeerde plek in de boot want ik krijg de hele lading water over me heen. Maar het is niet verkoelend want het water is gewoon warm!
Na Jaws houden we het voor gezien. We hebben het inmiddels aardig warm gekregen.

Terug in de villa nemen we een verkoelende duik in ons zwembad. Wat is dat heerlijk zeg! We dobberen een tijdje rond in het water, spelen watervolley met onze strandbal en lezen al liggend op onze ligbedden in de schaduw onder onze palmboom. Heerlijk bijkomen van een paar uur slenteren in Universal Studios!

Voor het avondeten maken we zelf broodjes hamburger. Na het eten gaan we er nog even op uit en stoppen eerst bij JoAnn waar ik een aantal leuke scrapbookspulletjes vind.

Hierna rijden we door naar de Lake Buena Vista Factory Stores en kijken nog rond bij Reebok, Gap en Eddie Bauer. We passen allebei een aantal dingen maar kopen uiteindelijk niks.

Overigens zagen we net op het nieuws dat de temperaturen in Florida momenteel alle records breken. Vandaag was het 99 ºF met een gevoelstemperatuur van 107 ºF (dat is respectievelijk 37 ºC en 41,6 ºC!). Vorig jaar is het in Florida geen enkele keer warmer geworden dan 95 ºF. We kunnen dus achteraf wel zeggen dat we erbij waren toen de records gevestigd werden, hahaha!

Aantal gereden km: 64,4 km
Getankt: 10,9 gallon voor $28,98 ($2,65 per gallon)